Limburg Leads succesvol afgerond

Op 20 oktober trapte Constantijn van Oranje-Nassau als start-upambassadeur het euregionale netwerkevent Limburg Leads in gang. Het tweedaagse B2B-event stond dit jaar in het teken van circulair ondernemen, duurzaamheid, digitalisering, mobiliteit en talent. Nieuw dit jaar was de Start-Up Arena, een initiatief van LIOF (NL), LRM (B) en NRW.BANK (D) waar dertig start-ups uit Nederland, België en Duitsland hun businessidee konden pitchen voor een groot publiek.

De vele nieuwe start-ups in de Euregio laten duidelijk zien dat de regio in beweging is. Om van hun idee een succes te maken, is het cruciaal dat ze in gesprek gaan met experts, overheidsinstellingen en succesvolle ondernemers. LRM, LIOF (NL) en NRW.BANK (D) sloegen tijdens Limburg Leads 2021 de handen ineen en zetten hun netwerk in om grensoverschrijdend samenwerking te bevorderen. De drie partijen waren aanwezig in de Start-Up Arena met in het hart een pitching arena. Dertig start-ups uit Nederland, België en Duitsland kregen de kans om hier hun idee te presenteren aan een breed publiek van potentiële investeerders en andere zakelijke partners en zo de volgende stap te zetten.

MoneyRoom

Naast de Start-Up Arena was er ook een MoneyRoom waar innovatieve bedrijven uit de Euregio hun businessidee konden pitchen en advies kregen van ervaren ondernemers én van experts uit de drie euregionale tech-campussen Corda Campus (B), Brightlands (NL) en DigitalHub (D).

Op de foto: Marc Beenders (LRM), Justus Schuenemann (NRW.BANK), Jorg van der Meij (LIOF) (c) Limburg Leads